Rady a tipy pro začínající " lepiče "

01.09.2009 19:22

Papír kancelářský tzv. "pauzák"..............dost měkký a jemný----podlepuji s ním některé větší díly kvůli jejich zesílení (tloušťce) nejčastěji v kombinaci s normálním kancelářským papírem 80g.
Někdy jej používám k vytvoření nové nebo chybějící chlopně,abych nemusel lepit "natupo"
(lepení papírů hrana na hranu--v pravém úhlu ).Občas s ním podlepím model v místě,kde se mi při ohýbání nebo při lepení natrhnul.


Papír kancelářský běžný......80g/mm2...normální papír-------používám jej k podlepování většinou menších dílů,aby byly silnější nebo pevnější.Někdy ho využiju k výrobě hlavní tanků nebo hydraulických válců,protože jde dobře stáčet do ruličky.
dají se z něho také vyrobit příčná žebra(jako příčky u štaflí nebo žebříku) ,která vyztuží např. delší model zevnitř(domek,návěs kamionu,autobus,trolejbus),aby se neprohýbal dovnitř,když jsme ho nepodlepili.


Papír kancelářský silnější....120g/mm2 a 160g/mm2----------oba druhy jsou vhodné k lepení větších nebo delších modelů,které není proto ani nutné podlepovat.Samozřejmě jsou vhodné k podlepování modelů ze slabšího papíru,aby se neprohýbal nebo aby byly některé,většinou drobnější díly silnější (tlustší).
také vhodné k výrobě žeber a příčných výztuží.Nevhodné na velmi drobné dílky.


Papír kancelářský silný........200g/mm2 ............dost tuhý-----dobrý k podlepení některých dílů(aby se nepropadaly nebo aby byly tlustší),dále k výrobě výztuží a žeber.Nevhodný na drobné díly a díly,které potřebujeme zakulatit nebo srolovat(hlavně tanků,válce hydrauliky,pláště kol u aut).


Čtvrtka..........................................nejčastěji k podlepování dílů nebo výrobě žeber a výztuží.
Kartonek ...............................pouze k podlepování dílů,aby byly tlustší.
Při podlepování je potřeba nespěchat a po nalepení papíry uhladit do roviny(např.pravítkem) a nechat papír proschnout pod zátěží,třeba tlustou knihou,nejlépe do druhého dne.


Lepidla:
Kanagon..........lepení drobných dílů z jiných materiálů než z papíru(např.drátky na "klacky" trolejbusů z kancelářských sponek,válce hydrauliky ze špendlíků,apod.)


Herkules...........modelářský král mezi lepidly na papíry všeho druhu.já ho nepoužívám k podlepování velkých ploch ( celá stránka A4),protože bych musel použít štětec na roztírání a i přesto se papír nerovnoměrně nasaje a krabatí,takže jej někdy nejde dobře vyrovnat ani po vyhlazování a pod zátěží.


Tekutá lepidla v tenkých tubách různých značek...vypadají spíš jako gel a navíc mají na konci takové jako sítko,které ,pokud tubu silně nezmáčkneme,nedovolí vytéci velké vrstvě lepidla.Občas je používám,když potřebuju podlepit velkou plochu-třeba celou stránku A4.Nevhodné k běžnému lepení modelů.


Tuhá lepidla v tenkých tubách různých značek.......občas je také použiju k podlepení větší plochy.K lepení modelů se jinak opět nehodí.


Špejle.............používám k výrobě náprav (osy kol) u vozidel,občas na základ hlavní tanků.Bývají často šišaté nebo hrubé,takže je potřeba je opatrně šmirglovat jemným smirkovým papírem.Také je někdy potřeba osmirkovat kvůli nevyhovujícímu průměru,aby byly slabší.


Párátka..........používám hlavně ta kulatá,protože některé druhy bývají vhodnější než špejle(lepší průměr,nebývají šišatá) a občas se hodí hlavně ta strana s tou špičkou(kvůli tomu zúžení na menší průměr).Někdy na ně navinu "pneumatiky" kol jako na nápravu (osu) a potom ty špičky odřežu.


Špendlíky.....nejčastěji ty obyčejné lesklé s kovovou půlkulatou hlavičkou používám jako hydraulické válce k bagrům,rypadlům,korbám nákladních aut,apod.Někdy také jako náhražku za špejle nebo párátka (na osy kol) a také po zkrácení kleštěma jako kulomety tanků.


Kancelářské sponky.......lesklé používám na osy kol,do hlavní a na kulomety tanků a také jako hydraulické válce bagrů,rypadel a na korby nákladních aut.
.......barevné většinou používám k výrobě "klacků" trolejbusů,někdy i na hydraulické válce.


Černá nit........................dobrá jako imitace lana u jeřábů nebo ke "klackům" trolejbusů.

 

Vyhledávání

Kontakt